Recenzi napsal/a wezr

Duben 19, 2010

6.0

5.0

6.0

8.0

5.0

Homosexuální linka není v celém příběhu hlavní, ale to nevadí. Co se však na filmu "bohužel" neblaze podepsalo, byla sametová revoluce. Je až příliš znát, že studentská stávka a vše ostatní kolem toho bylo do scénáře přidáno dodatečně. Bohužel to nepůsobí jako přesvědčivé ztvárnění té doby (na to, to má příliš málo prostoru) a ještě to rozbíjí původní příběh, který naopak mnohem lépe ukazuje společnost konce reálného socialismu. Bylo by zajímavé znát původní příběh (autor scénáře napsal scénář i ke Kopytem sem, kopytem tam). Hlavní hrdina (Petr Strejček, ne Alfréd!) byl zřejmě neherec a střídá lepší chvilky s horšími. Kupodivu...

Leden 18, 2010

1.0

1.0

1.0

1.0

1.0

Tak tenhle film je opravdu o ho... a konec to ještě dorazí. Jediné, co v něm stojí za to, je samotná Brazílie. Kdyby se z toho vystříhal ten nudný děj, tak by se dal použít jako reklama na nějakou cestovku:-)

Listopad 30, 2009

7.0

6.0

8.0

8.0

6.0

Příjemný televizní film. Konec je sice trochu naivní, ale proč ne. A kdo má rád Lásku nebeskou, toho určitě potěší závěrečná scéna:-)

Září 02, 2009 (Upraven: Září 02, 2009)

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Další hodně povedený televizní film, který se směle vyrovná (nebo i překoná) filmům do kina. Jeden z nejkrásnějších milostných příběhů jakém jsem viděl. Láska v něm je tak upřímná a čistá, až to vyráží dech.

Srpen 18, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Psát o něm superlativy by bylo nošením dříví do lesa. Ten film je prostě skvělý. Zpracovává vážné téma takovým tragikomickým způsobem a to mám rád. Vždycky se třeba pobavím u scény anglické konverzace, kde probírají syfilis:-)

Srpen 11, 2009

9.0

8.0

10.0

8.0

10.0

Fajn film. Je to na podobné téma jako třeba Patrik 1,5, ale víc vážné. Jsou tam sice komické momenty (nebo spíš tragikomické), třeba úporná snaha hlavního hrdiny stát se za každou cenu otcem, přičemž všechny jeho varianty vezmou postupně za své, ale komedie to moc není. Konec je trochu ve stylu červené knihovny, ale to se snese. A pan doktor je fakt sympaťák:-)

Srpen 11, 2009

6.5

8.0

3.0

9.0

6.0

Na tenhle film jsem se hodně těšil a nakonec byl docela zklamaný. Myslím, že je to čítankový příklad toho, jak špatní herci pohřbí slušný námět. Příběh je to zajímavý, plný emocí, ale herecké výkony hlavních představitelů jsou tak sterilní (a ostatní na tom nejsou o moc lépe), že už ty emoce nedokážou přenést na diváky. Nemůžu říct, že bych se nudil, ale s postupujícím dějem mi bylo jedno, jak ti dva skončí. Navíc tvůrci používají tak profláklý postup, jakým je střídání různých časových rovin, ale tady bez jakékoliv logiky. Na druhou stranu je zase třeba říct, že tam jsou fajn...

Červenec 10, 2009

8.8

7.0

10.0

10.0

8.0

Philadelphia byl první gay film, který jsem viděl. Byl jsem na něm ještě v kině U Hradeb a tehdy jsem se z toho nemohl ani vzpamatovat. Teď po letech jsem se k němu vrátil a koukal na to přece jen jinýma očima. Ale i když člověk může mít spoustu výhrad: že je to schematické moralizování, že je tam splno stereotypů (homofobní právník, který nakonec prozře...atd.), stejně to všechno zatlačí do pozadí herecký výkon Toma Hankse. Není to žádné exaltované herectví, ale neuvěřitelně uměřený a civilní projev. A co mě zase spolehlivě dostalo do kolen, byla scéna, ve které Maria Callas...

Červenec 07, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Nádhera. Mám rád filmy ze "staré dobré Anglie" a tenhle film mě okouzlil. Svým pomalým tempem vyprávění a potlačovanými emocemi mi to připomnělo Zkrocenou horu. Trochu mě tam rušil ten televizní dabing, ale už jsem si na Amazonu objednal DVD v originálním znění:-)

Červen 30, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Zajímalo by mě, jak to ti Španělé dělají, že mají tolik výborných filmů s gay tématikou. Asi je v tom nějaká magie:-) Tenhle film mě dostal. Má to krásný příběh, výborné herce a dobře napsané postavy. Hrdinové filmu nejsou jednoznačně kladní nebo záporní, každý má své chyby a dokonce i "šílená" babička nakonec není zase tak šílená, jak na první pohled vypadá. Jednoznačně doporučuji.

Červen 26, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Opravdu intenzivní zážitek. Námět je sice dost kontroverzní, ale je to zpracované tak citlivě, že to nemůže nikoho nechat chladným. Bylo by fajn, kdyby se někdo pokusil to rozvinout do celovečerního filmu....

Červen 26, 2009

4.0

4.0

4.0

4.0

4.0

Mě to připadalo jako nepovedená variace na Queer as Folk. Bohužel na rozdíl od QAF z toho vznikl užvaněný film o partě sebelítostivých gayů. Asi vypadám jako prudič, ale prostě mě to nebavilo.

Červen 22, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Další povedený španělský film s gay tématikou. Vztahy se tu řeší s nadhledem a vtipem. Navíc tam je spoustu výborných hlášek:-) A třešničkou na dortu jsou Almodóvarovy herečky v rolích matek.

Červen 19, 2009

4.3

5.0

4.0

4.0

4.0

Shrnul bych to dvěma slovy: nenadchne, neurazí. Mám rád britské romantické komedie, takže jsem, asi trochu naivně, doufal, že to bude mít podobnou atmosféru jako Bridget Jonesová nebo Láska nebeská. Odtud ale autoři zjevně nečerpali. Škoda. Moc tam nefunguje ani "duch" Caryho Granta. Přišlo mi, že scény s ním mají za úkol akorát nastavit už beztak řídký děj. Pro mě ten film byl zklamání.

Červen 18, 2009

6.5

7.0

6.0

6.0

7.0

Pořádná porce romantiky. Tvůrci celkem bezostyšně opisují do Svatby mého nejlepšího přítele. Asi se to snaží omluvit tím, že Svatbu ve filmu několikrát přímo citují. Jediný rozdíl je v tom, že o ženicha tentokrát usiluje chlap. Docela to funguje, jenom konec mi přišel už na hranici reality. Já osobně jsem jim to vysvětlení moc nevěřil. Ale je to taková pohádka pro dospělé a v pohádkách je možné všechno, ne....

Červen 11, 2009

3.8

4.0

4.0

4.0

3.0

Žádná sláva to není a český dabing to ještě dorazí. Za ten by se mělo střílet. Nějak mě to nechytlo, takže mi bylo nakonec úplně jedno, jestli se ti dva dají dohromady nebo ne. Navíc mi tam lezly na nervy "sestry v klobouku". A možná si tvůrci mohli dát víc práce s castingem. Mě osobně ten oplácaný sexy teenager, který vypadal jako když trpí gynekomastií (jednostranné nebo oboustranné zvětšení prsní žlázy u muže), moc sexy nepřipadal:-)

Červen 08, 2009

1.0

1.0

1.0

1.0

1.0

Neuvěřitelná šmíra. DVD jsem si koupil na letišti cestou na služebku. Dokoukal jsem to na hotelu silou vůle, protože jsem tam neměl co dělat. Nejsem žádný povýšený estét ani puritán, takže mi nevadilo, že je to vulgární a nechutný (včetně opravdu odporný scény, kde se zvrací), ale ono to hlavně není vůbec vtipný, a to je u komedie dost problém. V tom filmu jsou ty nejhloupější klišé a stereotypy o homosexuálech a zpracované beze špetky jakéhokoliv nadhledu nebo ironie. Rozhodně to nekupujte. Drahé i zadarmo.

Červen 08, 2009

7.8

7.0

9.0

7.0

8.0

Pro mě příjemné překvapení. Je to sice trochu naivní, ale to je asi americká mentalita. Překvapilo mě, že si to ten kluk sám napsal, zrežíroval, sestříhal a ještě zahrál hlavní roli. Klobouk dolů. Moc se mi tam líbila postava Jordana, tou svojí nejednoznačností. Kromě jiného nebylo ani jasné, jestli je gay nebo není. Ale na východ bych s ním jel:-)

Červen 04, 2009

7.8

7.0

8.0

8.0

8.0

Docela příjemná červená knihovna. Oba hlavní hrdinové si nesou trauma z dětství. Jeden má rodiče přehnaně volnomyšlenkářské psychiatry a druhý citově chladné alkoholiky. To jim komplikuje jejich vzájemný vztah, kdy nemůžou být spolu ani bez sebe. Celý film se více či méně hádají, ale je tam i spousta opravdu vtipných scén. A nebojte se, nakonec to dopadne tak, jak se na romantický film sluší a patří:-)

44 výsledků - zobrazeno 1 - 20
1 2 3