Recenzi napsal/a phillco

Březen 08, 2012

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

"Nič z toho by sa nestalo, ak by nebolo ženy s dvoma vagínami..." Tak začína výborný seriál z produkcie BBC. Je o vzťahovom štvoruholníku a k jeho postupnému rozpleteniu prispeje mrtvý pes v práčke, králik, ktorý umiera na rakovinu, chlap, ktorý čaká na zmenu pohlavia, kvapavka a samozrejme aj žena s dvoma vagínami. Vtipné, inteligentné a plné britského humoru.

Listopad 26, 2011

4.5

4.0

2.0

6.0

6.0

Po zhliadnutí prvých pár minút som to chcel vzdať a vymazať celý film, pretože herecké (ne)výkony ma strašne rozčuľovali, ale film sa pomaly začal rozbiehať a ja som sa tešil na temný thriller, alebo spiknutie ktoré sa chystá na hlavného hrdinu. Nič takého sa nekoná a "prekvapivú" pointu začnete tušiť asi okolo 40 minúty filmu. Pre mňa teda veľké sklamanie, ale na druhú stranu si zaslúži nejaký ten bod v hodnotený naviac za otvorený koniec a hlavne za to že pieseň čo je pri záverečných titulkoch nedali niekde do stredu filmu, pretože ďalšiu "vykrádačku" filmu Magnólia už by som nezvládol....

Leden 11, 2010

2.5

1.0

3.0

3.0

3.0

Mne pri spojeni "nemecká romantická komédia" naskakuje trochu husia koža, ale čakala ma cesta na SK, tak som si povedal,že do busu to bude akurát... Začiatok som ešte zvládol, aj keď som musel vypnúť mozog asi 3x. Rozčúlil som pri príšernej vykrádačke z filmu Magnólia. Zatiaľ čo v nej príbeh po pesničke Wise Up vrcholí a nedovolí človeku odtrhnúť oči od filmu, tu sa to rúti do šialeného konca. (POZOR SPOILER!!!)Zrejme vynašli nejaké antidotum na homofóbiu, pretože (takmer) celá dedina odsudzovala jak matku, tak aj hlavných hrdinov, v závere bez nejakého vysvetlenia všetci (vrátane kňaza!!!) veselo krepčia na gay svadbe....

Duben 19, 2009
Líbí se mi

10.0

Zase jedna kniha, ktorá potvrdila pravidlo, že je lepšia ako film. Prvý sfilmovaný román Michaela Cunninghama: Hodiny, dopadol oveľa lepšie. Pri čítaní knihy, som mal pocit, že cítim marihuanu z každej stránky a keď bezstarostnosť puberty vystriedala všednosť dospelého života, uvedomil som si koľko toho mám spoločného s hlavnými hrdinami knihy. U filmu som tento pocit žial nemal.

Duben 19, 2009

3.5

6.0

2.0

1.0

5.0

Film som už nejakú dobu chcel vidieť, pretože som o ňom veľa počul a knihu som mal prečítanú. Keď bol v kine Aero festival otrlého diváka, tak som neváhal a s kamoškou sme šli. No ťažko to popísať a ešte horšie sa to hodnotí... Asi len toľko, keď sa objavil v titulkoch kruh hovna, tak sme si šli kúpiť panáka a zafajčiť. Na tento film si musí urobiť názor každý sám, ja som ho videl raz a nie som ani unesený, ani nesmierne pohoršený, proste cez mňa prešiel a (okrem mierneho znechutenia) nič nezanechal.

Duben 19, 2009

1.0

1.0

1.0

1.0

1.0

Nie, nie, nie a nie. Už jednotka bola prúser, ale toto "dielo" dokázalo že všetky stupidné filmy čo som doteraz videl môžu nominovať na Oskara. Scenár napísal asi nejaký heterák čo k smrti neznáša GaL komunitu a celé to preložil ešte reklamnými blokmi firiem, čo prispeli na výrobu nejakým centíkom... To že tento film vychádza vrámci edície i-boys považujem za rovnako blbý vtip ako väčšina čo bola použitá vo filme.

Duben 19, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Seriál s rozpočtom celovečerného filmu, leskom filmových hviezd a jeden z mála dôkazov toho, že aj komerčná televízia môže vyprodukovať kvalitné dielo. Strhujúce herecké výkony a celková podmanivá atmosféra tajomna, ktorá sa tiahne celým miniseriálom z neho robia nezabudnuteľný zážitok.

Duben 18, 2009

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

V poradí druhé sfilmovanie románu od Evelyna Waugha.(Prvé bolo v roku 1981 ako Tv seriál s Jeremy Ironsom v hlavnej úlohe) Podmanivý film od ktorého som nemhol odtrhnúť oči. Nádherné scenérie anglického vidieka, Emma Thompson ako hlava rodiny - z jej kresťanskej lásky mi behal mráz po chrbte, k tomu nádherný soundtrack, ktorý už poznám naspamäť. Rozhodne stojí za pozretie.

Duben 18, 2009 (Upraven: Duben 19, 2009)

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0

Pre mňa rozhodne kultová záležitosť. Film šokuje aj dnes a dokážem si predstaviť aký rozruch musel spôsobiť v dobe svojho vzniku. Jeden z mála muzikálov, ktorému sfilmovaná verzia pristane rovnako ako väčšine mužov v ňom dámske spodné prádlo ;-)

Duben 18, 2009

8.3

10.0

7.0

9.0

7.0

Film je inšpirovaný skutočnou udalosťou, čím je oveľa zaujímavejší, preto to vysoké hodnotenie príbehu. Ďalej filmu moc pomohla podmanivá kamera a zaujímavá hudba, inak v porovnaní napr. s podobne ladeným Brideshead Revisited hodne stráca, za pozretie ale určite stojí.

Duben 18, 2009

9.0

9.0

10.0

7.0

10.0

Najskôr som k tomuto dielku pristupoval so značnou dávkou nedôvery a vlastne stiahol som si ho len tak z nudy, za čo sa tvorcom v duchu ospravedlňujem. Primitivna "lego" grafika a kombinácia serialov Queer as Folk + Will and Grace ma ale doslova prikovala k obrazovke... Zatial som videl len prvú sériu, tak verím že nejaké hlášky im ešte zostali aj na dvojku. Inak pozor na epizódu 2:Bush Baby, pri nej sme sa s kamoškou skoro zadusili špagetami.

Březen 29, 2009

9.5

10.0

10.0

8.0

10.0

Pohodový film, podobne milé prekvapenie ako Little Miss Sunshine. Rodičia, niekdajší hipisáci, sa rozhodnú svojho syna, s ktoým začína hádzať puberta, po rokoch výchovy doma poslať do štátnej školy. Tam sa pokúša naviazať citový vzťah k učitelovi. "Je to náš syn a my nemáme ani najmenšie tušenie o čom sníva..." Krásne zakončenie ešte krajšieho filmu. P.S.: Konečne môžem o sebe povedať, že šetrím prírodu. :-)

Březen 29, 2009 (Upraven: Březen 29, 2009)

7.0

6.0

9.0

7.0

6.0

Mrazivý príbeh o dvoch "puberťákoch", ktorí nevedia čo s volným časom až sa im to vymkne z pod kontroly. Film získal nomináciu za najlepšiu réžiu na medzinárodnom festivale v Locarne a ceny za najlepší mužský herecký výkon si odniesli obaja predstavitelia Paula a Sebastiána z festivalov Filmtage Undine Austria a Max Ophüls Festival Germany. Film bol tiež pod názvom Pustina mládí uvádzaný na filmovom festivale v Zlíne.

Únor 18, 2009

10.0

10.0