Říjen 12, 2018 1409

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0
Jeden z nejlepších dokumentů, které jsem v poslední době viděl. Podle informací tvůrců se jeho základem stalo čtrnáct hodin natočeného materiálu s Ianem McKellenem, nakonec sestříhaných do standardní stopáže cca 90 minut. Herec vypráví tak zajímavě a často i vtipně, že bych rád viděl i zbývajících dvanáct a půl hodiny. Jeho vzpomínky a úvahy jsou prokládané černobílými dotáčkami, které zobrazují některé klíčové momenty jeho dětství a dospívání, stejně jako ukázkami z jeho různých rolí. Podstatná část snímku je věnována McKellenově divadelní dráze, tedy oblasti, která je v našich zeměpisných šířkách méně známá. Prostor ale dostává i jeho filmová kariéra, která v pravém smyslu začala až poměrně pozdě – herci již bylo kolem 60 let. Jeho nejznámější rolí je samozřejmě Gandalf, ale já osobně mám nejraději jeho úžasně zábavnou kreaci ve filmu Bohové a monstra, za niž získal Zlatý glóbus a nominaci na Oscara. V dokumentu jsou pozoruhodné McKellenovy úvahy o podstatě herectví, ale také o stáří a smrti. Divák se hodně dozví i o jeho gay aktivismu v 80. a 90. letech i o jeho současné osvětové činnosti při práci s mladou generací – také tyto oblasti jeho aktivit nejsou u nás příliš známé. McKellena jsem měl rád vždycky, ale po zhlédnutí tohoto dokumentu ho mám ještě radši. Všechno nejlepší k nadcházejícímu jubileu, mistře!