(Upraven: Červen 10, 2020)

6.0

5.0

7.0

5.0

7.0
V myšlenkách se do dětství vrací asi každý, ať už s kladnými, ať se zápornými pocity. Postavit filmový příběh na kontrastu tísnivé přítomnosti a nostalgických vzpomínek na blažené dětství, to je prakticky sázka na jistotu. Podle všeho jí měl být i tenhle film.

Líčení setkání dávných kamarádů, HT Antonia a HM Agostina, a jejich cesty ke společnému domovu z dětských let je sledem působivých, mnohdy hezkých a mnohdy poetických momentů a scén. Avšak k tomu, aby příběh držel pohromadě a tvořil přesvědčivou linii, chybí dostatečné osvětlení motivů postav a uvěřitelná logika jejich jednání, zejména v případě Antonia. U něj tušíme, že hezké dětství se nestalo solidním základním kamenem jeho lidské existence, ale železnou koulí u nohy, která mu nedovolila dospět, příčiny se ale tratí ve směsi banalit. A závěrečná scéna návratu je kýč jak z jihoamerické telenovely, kterým režisér, autor příběhu a spoluautor scénáře, Simone Catania, smazal mnohé z poetické nálady, kterou ve sledu předchozích scén v divákovi pracně budoval.

Catania s filmem pracuje od roku 2006, u deseti filmů jako producent, jen u dvou ale jako autor příběhu a jen u čtyř jako režisér. Drive me home je jeho první celovečerní film, což je asi důvod, proč mu sázka na jistotu vyšla jen částečně. Na IMDB se dočteme, že se rozhodl po dobu přípravy filmu nestříhat si vlasy a ty mu dorostly až k jednomu metru. Snad měl k tomu holiči radši občas zajít...

Vzdor výhradám jde ale o film, který vůbec není marné vidět.