(Upraven: Září 25, 2020)

3.8

4.0

3.0

4.0

4.0
Leckdy to vypadá, že když se nějaké dílo nepovede, pořád ještě lze zkusit zachránit je tím, že bude označeno za "nezávislé", a doufat, že v nové škatuli se prodá aspoň klientele, pro niž nálepky jsou dostačující hodnotou.

Kdyby film Vacationland vznikl jako začátečnický projekt, dal by se považovat za příslib do budoucna, protože dva tematické okruhy, které se snaží propojit, dospívání gaye a beznadějný život v chudinské čtvrti, nejsou snadné, a odvahu je třeba ocenit. Tenhle film ovšem vznikl jako šestnáctý po sedmnácti letech práce režiséra a spoluautora scénáře, Todda Verowa (nar. 1966). Jestli Verow ani v takovém věku a s takovou zkušeností nedokázal natočit film, který by nebyl zatížen tolika nedostatky, jako Vacationland (viz třeba reakce na IMDB), pak je zřejmě k "nezávislosti" odsouzen až do smrti. Pro zajímavost: do dnešních dnů produkoval 44 filmů, ke 36 napsal scénář, ve 26 hrál, 47 jich režíroval, na spoustě se podílel i jinak; čestný titul "chrlič nezávislosti" mu určitě náleží.

Proč se na Vacationland - s jistou dávkou odvahy - dívat dá, je fakt, že jak něžné, tak některé drsné i riskantní momenty života mladého gaye zobrazuje docela věrně: nezkušený zajíc chtivý zážitků se může ocitnout v těžkém maléru, ani neví jak. Umístění děje do neutěšeného prostředí pobízí připomenout si, jak významné byly dosavadní kroky k vyvedení gayů z gheta, a jak důležité je v nich pokračovat - krom jiného je to vzdaluje od temných zákoutí společnosti.