Březen 18, 2016 8720

9.3

10.0

10.0

8.0

9.0
Film se rozbíhá trochu pomaleji a v podstatě mu to vydrží až do konce. Může působit trochu nasladle. Ale to vůbec ničemu neškodí. Myslím, že to byl záměr, který autorům dokonale vyšel. I když chybičky se najdou a vždy je co zlepšovat. V protikladu s tím stresem, konzumní společnosti, rádoby svobodou, vulgaritou, které pronikají čím dál tím víc i do filmů je tento světlou výjimkou a příjemnou změnou. Je to film ze současnosti, jednou se tam mihne notebook a asi třikrát zazvoní mobil. Přesto působí jako by byl z minulého století. Napomáhá tomu absence vulgarit. Sexuální scéna je tam jedna a poměrně decentně zpracovaná. Je to komorní až lyrický příběh o vztahu mezi otcem a synem, o hledání smyslu života a pravých hodnotách. Všechno na pozadi evangelikalniho církevního prostředí, které ale netvoří podstatu příběhu a vůbec nepůsobí rušivě. Syn se po smrti matky vrací z pobytu, na kterém se měl "vyléčit" z homosexuality. Potkává bývalého přítele. Pokouší se o vztah s pastorovou dcerou. Prožívá složitý vztah s otcem, který chce jednou synovi odevzdat rodinnou farmu. Velmi citlivý a hluboký film. Vůbec nejsem proti vulgarite, sexuálním scenam, drogám, alkoholu, atd., atd., když se to dobře podchyti, zpracuje a zapadne to do filmu. Tady mi to ale rozhodně vůbec nechybí. Člověk si najednou uvědomí, že někteří lidé žijí i bez toho. A že i takový život je může naplňovat a být plně hodnotnym. Víc takových filmů.