Podrobnosti recenze
9.3 1 10Reálným časem příběhu je den jeho smrti, do kterého jako flashbacky vstupují epizody z dětství a dospívání. Stejně výmluvně však o Mishimovi vypovídají i zdramatizované fragmenty jeho díla. Stylizovanými dekoracemi a hereckým výrazem v lecčems připomínají tradiční japonské divadlo, což ve spojení s příběhy ze současnosti vytváří velmi zvláštní atmosféru, k níž mohutně přispívá i skvělá hudba.
Paul Schrader je významný americký scénárista (Yakuza, Taxikář, Zuřící býk, Poslední pokušení Krista) i režisér (Americký gigolo, Kočičí lidé). V tomto filmu spojil obojí v pozoruhodný autorský přístup, který se vyplatil: výsledek je velice neamerický, což myslím jako uznání. Zárukou kvality jsou i oba hlavní producenti - Francis Ford Coppola a George Lucas.
Film asi není pro každého, v mnohém se blíží k postupům Petera Greenawaye, není to tedy žádná oddechová podívaná. Ale pokud vás osloví, může se stát opravdovým zážitkem.