Červen 22, 2014 1284

7.5

7.0

8.0

7.0

8.0
Film je vlastně agitací, upozorňující na narůstající výskyt AIDS v Hong Kongu, který vznikl ve spolupráci agentury Red Ribbon Centre, Gay Film Society a The Hong Kong Academy of Performing Arts. Přitom je to ale plnohodnotné drama a zajímavý pohled do života gay minority.
Jun je rebelující mladý gay, který si vodil domů náhodné známosti natruc svému otci a nepřestal s tím ani po jeho smrti přesto, že to jeho matka těžce nese a oba to navzájem odcizuje. Až jednou si přivede Micheala a oba se do sebe zamilují. Michael, který pracuje v bance je daleko vyrovnanější typ a pod jeho vlivem se i vztahy Juna s matkou začnou měnit. Jenže pak se Jun setká s jedním ze svých bývalých a za dramatických okolností vstoupí na scénu AIDS.
Tento cíleně agitační film má nakonec větší hodnotu, než řada "uměleckých" pokusů. Dramaticky dobře vystavěný příběh si vystačí s necelou hodinou, aby dal nahlédnout do života běžné rodiny v Hong Kongu, bez umělého pozlátka i extrémní bídy. Za sebe bych asi nejvíce vyzvedl roli Junovy matky, která se přes milence svého syna vyrovnává s jeho orientací. Nicméně dojemná je epizoda, když zaslechne, že existuje doktor na homosexualitu.