Březen 01, 2009 3867

9.3

8.0

10.0

10.0

9.0
Při prvním zhlédnutí se mi to nezdálo jako zas takový průlom, protože jsme všichni věděli, že Ledger ani Gyllenhaal homosexuálové nejsou a taky to vypadalo spíš jako příběh o bisexuálech. Plus Heath mi přišel o dost lepší než Jake. Po opakovaném zhlédnutí oceňuju, že právě jejich typy umožnily posunout téma do mainstreamu a odvaha obou herců je nezpochybnitelná i dnes, zvláště když souhlasili s poměrně otevřenou scénou nikoli orálního, ale análního sexu (a Gyllenhaal že bude ten vespod). Scéna byla ale v příběhu i zpracování funkční, sex pro sex (Jack a prostitut) režisér odbyl náznakem. Hlavně se režisérovi povedlo zachytit i tu citovou podstatu přitažlivosti a že je to hlavní rozdíl oproti vztahům s manželkami, i když oba je mohli mít rádi (tedy ta bisexualita nebyla úplně ze hry). Ledgerův subtilní výkon se mi zdá pořád výborný, ale časem u mě vyzrál i Gyllenhaalův - nejen že pod tím halasným zevnějškem byl stejně citlivý, ale jeho chování i sedělo k tomu, že jeho hrdina za sebou neměl tak traumatickou zkušenost, takže byl i ochotnější překračovat hranice soudobých konvencí. Nemělo by se ale zapomenout na jejich ženské protějšky, protože to byly stejně tragické postavy. Bohužel. A Hathawayová a zvláště Williamsová byly opravdu dobré.
.