Gay Obsah
Lokalizováno do češtiny
Slovensky

5 reviews

5.4(5)

6.0
Kniha tu má rozporuplné reakce. A já z ní mám také rozporuplné pocity. Vlastně se mně skoro celá líbila. Je rozdělená do vetšího počtu krátkých kapitol, takže se čte svižně. V zásadě se v ní neděje žádný velký drama, takže jde o příjemnou nenáročnou oddychovku. V průběhu neumře ani jeden z těch 2, u koho jsem to čekal, ale zemřou 2, u kterých jsem to nečekal. Nicméně pořád se kniha držela v žánru příjemné oddychovky. Trochu mě mrzelo, že se jedna postava nedozvěděla, jak to Boris vlastně má. Na její reakci jsem totiž celou dobu vyčkával.

No a pak přišel závěr. Nevím, jaké emoce ve mně měla poslední dvoustránka vyvolat, ale moje reakce byla asi takováhle: "Cože? Už ZASE? To jako fakt?!?" Nechci knihu hanit, větší část mě bavila, ale tento způsob zakončení, zdál se mi poněkud nešťastný. Přišlo mně to zbytečný.

P.S. Česká titulka je makretingově určitě poutavější, než slovenský originál, ale ty duhové slzy jsou poněkud zavádějící, řekl bych.

2.0
Rad nesúvislých obrazov zo života mladého gaya. Vôbec nejde o román, len akési leporelo bez akejkoľvek pridanej hodnoty. Tragický koniec je bohužiaľ na smiech.

10.0
O tejto knihe sa popísalo už veľa. Jedni ju zatracujú, iní chvália. je zvláštne, že okrem bigotákov a homofóbov ju zatracujú aj niektorí gayovia. Hmmm. Ja ju chválim, najmä z toho dôvodu, že mnohým ľuďom na Slovnsku otvorila oči. A o to asi najviac šlo. Autorka neštve, nepoburuje, nemoralizuje. Z pohľadu jedného obyčajného mladého muža opisuje život homosexuálov nielen vo veľkých mestách, ale najmä v tých malých. Neotvára oči gayom, tí predsa o sebe všetko vedia :) Ide presne o tú druhú časť populácie. Ktorá sa topí v nevedomosti a predsudkoch. Z tohto pohľadu je kniha nadčasová, cezhraničná a naozaj výborná. A ja sa čudujem, že ju zhadzujú ľudia, pre ktorých kniha urobila viac, ako všetky mimovládne organizácie apelujúce na zrovnoprávnenie gayov:)

1.0
Ked sa mi tato kniha dostala do ruk, hned moj prvy dojem zacal byt pochybny. Obalka knihy a jej viazanie mi silne pripominalo tie tuctove romany kategorie C a horsie, ktore vam kludne vypadnu aj z automatov na vlakovych staniciach hned vedla automatu s cokoladkami a napojmi. Niekto raz povedal "nesud knihu podla obalu", zial ako som neskor zistil moj prvy dojem sa tentoraz nemylil.

Uz na prvych strankach sa objavuju chyby a preklepy ako keby tu knihu ani nikto necital pred tlacou. Pribeh je miestami doslova absurdny, nerealny, roztahany a predpovedatelny. Postavy su plytke, velmi jednuduche a nekomplikovane, vobec nic vas na nich neprekvapi. V konecnom dosledku nie je v tej knihe nic, co by vas nutilo ju citat dalej a dalej az do konca, nic co by vas pri nej drzalo. Chapem, ze si ju homosexuali kupia, len preto ze je o homosexualoch a v nasich koncinach su podobne knihy velmi zriedkave, ale v pripade tejto knihy si skor myslim, ze by bolo lepsie keby ani nevysla.

Takze ju hodnotim 1/10 a pokial mate knihy radi, nekupujte si to...pretoze toto nie je kniha, toto je brak horsi ako jednovrstvovy recyklovany papier.

8.0
Výborná kniha svojí civilností, opravdu "uvěřitelná" s pěknými postřehy z běžného života i odposlechnutými dialogy (babička je boží). Snad jen poslední stránka je moc z červené knihovny. Nicméně u nás srovnatelnou nemáme.